poniedziałek, 28 grudnia 2015

Koszta zdobycia korony półmaratonów

korona polmaratonow 2015Zdobywając pierwszą koronę półmaratonów w listopadzie 2014 roku wiedziałem, że jeszcze raz powalczę o nią, bo jest to fajny cykl wybranych półmaratonów,  okazja do zwiedzenia wielu ciekawych miast i wzięcie udziału w dobrych organizacyjnie biegach. O ile pierwszą koronę zdobyłem całą w województwie wielkopolskim, o tyle drugą postanowiłem w miarę możliwości pobiec troszkę inaczej, choćby biegnąć w innych miastach.



2015-11-11-21-19-59A jak to wygląda z kosztami? No sami chyba domyślamy się, że gdzie rodzina tam i nie tylko nasz pobyt zmniejsza się o doby hotelowe ale i spotkanie z rodziną podczas takiego półmaratonu a szczególnie po wielu latach biję na głowę wszelkie koszta i hotele nawet 4-5 gwiazdkowe.  Aby zdobyć koronę półmaratonów polskich należy ukończyć 5 półmaratonów w rok lecz:

- co najmniej jeden (1) z trzech półmaratonów: Warszawa, Poznań lub Kraków;
- co najmniej jeden (1) z czterech półmaratonów: Sobótka, Białystok, Grodzisk Wlkp., Piła;
- co najmniej jeden (1) z pięciu półmaratonów: Wałbrzych, Gniezno, Gliwice, Szamotuły, Kościan

Wybrałem w takiej kolejności: Warszawa, Grodzisk Wlkp, Wałbrzych, Gniezno, Kościan.



W stolicy jeszcze nie miałem okazji, a półmaraton to niesamowita sprawa gdzie poleciałem życiówkę.

Grodzisk Wlkp wybrałem, bo w zeszłym roku całkiem miło wspominam tam pobyt, półmaraton Słowaka ma swój urok mimo kameralnego miasteczka.

Wałbrzych mój najdalszy bieg od domu 650km autem ale ... tam czekała na mnie rodzina której nie widziałem 15-20 lat dodatkowo kuzyn który sam biega. Wspaniała rodzina, piękne regiony tam mogę wracać wszystkim polecam Wałbrzyską połówkę, a od roku debiótwała połówka w Świdnicy.

Gniezno wybrałem, bo nie biegłem jeszcze tam a i nie ukrywam chciałem zwiedzić miasto, zobaczyc to i owo. Piękne miasto z historią w tle, a sam bieg nie wiele gorszy. I tu również naprawdę polecam.

Kościański półmaraton to już ostatnia połówka w drodzę do korony, również i tu mogłem liczyć na mega wsparcie rodziny, tym razem z pobliskiego Leszna. Niczego nie brakowało aż chce się wracać.  Za rok niestety Kościan nie jest liczony do korony, choć ja i tak robię maratonów.


Liczby


3


lata minęły od pierwszego treningu biegowego do zdobycia drugiej z rzędu korony półmaratonów.

84


Treningi wykonałem podczas zdobywania dwóch koron półmaratonów wliczając zawody na 10km i 5km

140


Godzin samego biegania

1600


Przebiegniętych kilometrów

 

Do tego dochodzi ok 190 godzin na siłowni, treningów karate, jazdy na rowerze itp...

Choć nie ukrywam mało biegam w tygodniu, a moje treningi do półmaratonów to były głównie zawody uliczne na 5 i 10km które traktowałem czasem intarwałowo i szybkościowo.

Starty


Nie jestem człowiekiem który za wszelką cenę po trupach do celu.

W pierwszej kolejności chcę pokonać sam siebie, własne słabości, udowodnić sobie że można, a jeśli znajomym ... to tylko to, że chcieć znaczy móc i można wszystko. Więc nie należę do tych co ściagają się na zawodach choć sama nazwa takiego biegu nas powinna nakręcać. Najpierw pościgajmy się kilka lat ze swoimi słabościami potem spróbujmy z innymi.

Same zawody to dla mnie było idealne podłoże do przygotowań na półmaratony! Szybkie krótkie trasy, cóż wymarzyć sobie innego, rywalizacja, aż chce się robić interwały mijając kolejnych kilkudziesięciu zawodników na trasie.



Włącznie z drugą koroną zaliczyłem:

60


Startów ogółem w zawodach biegowych

12


Półmaratonów

646


Kilometrów w zawodach

340zł


Opłaty startowe ostatnich 5 - ciu półmaratonów

2500zł


Tyle łącznie kosztowały mnie opłaty startowe wszystkich 60  biegów

Moje życiowe czasy:

1km (ze średiej łącznej w zawodach - jakichkolwiek)

2012 - 6.09/km, 2013 - 4.56/km, 2014 - 4.19/km, 2015- 4:17/km

5km

2013 - 23:44 , 2014 21:342015 - 21:23

10km

2012 - 1:01:23, 2013 - 49:19, 2014 - 44:04, 2015 - 42:58

Półmaraton

2014 - 1:45:58, 2015 - 1:42:21

Maraton

2015 - 3:53:02

Dokładam  czasy z półmaratonów wymaganych do Korony, w kolejności uzyskania:

  • Warszawa 1:42:22 - Wielki progres, życiówka z jesieni pobita o ponad 3 minuty !

  • Grodzisk Wlkp 1:49:35 -Może nie taka pogoda jak w 2014r ale jednak upał swoje zrobił

  • Wałbrzych 1:50:44 - Ogólnie z czasu zadowolony, choć byłby lepszy gdyby nie ogromne podbiegi i aż trzy okrążenia

  • Gniezno 1:50:18 - Czyli jak to jest mieć wiecej ambicji niż rozumu, każdy bieg uczy ale ten nauczył "biegniesz na 1:45? - nie wyprzedzaj NIGDY zająca"

  • Kościan 1:42:53 - Bardzo zadowolony z czasu, gdyby nie mega zakręcona trasa, ogrom agrafek na trasie byłaby życiówka



Wyjazdy


2100


Kilometrów autem zrobione w drodzę po druga koronę

2000


Złotych na benzynę i hotele

2015-09-13 09.54.12

To tak podsumowując koszta, nie są mega ogromne bardziej trzeba logistycznie ogarnąć sprawę tak by hotel był w miarę blisko mety, by hotel bez problemu oferował bezpłatne przedłużenie doby o 2-3h, większość hoteli kończy się doba o g.11-12 a z reguły wtedy jeszcze bieg trwa a umyć się trzeba po biegu :)

Także powodzenia życzę tym którzy planują Koronę - jest w waszym zasięgu.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Debiut w Ultra

Od 7 lat biegam i nie pamiętam momentu by naszła mnie chęć spróbowania sił w Ultramaratonie. Do momentu gdy w październiku br zupełnie prz...